Belemmeringen en struikelblokken jongerenparticipatie

Onderzoek

De Stichting Jongerenparticipatie bevordert de jongerenparticipatie. Onderzoek (kennis) is nodig om de participerende jongeren op een hoger plan te krijgen.

Belemmeringen en struikelblokken jongerenparticipatie

Wat zijn de belemmeringen voor professionals om jongerenparticipatie in de praktijk op een succesvolle manier toe te passen? Waarom zijn autoriteiten wel in staat om over jongerenparticipatie na te denken en te praten, maar ondervinden zij nog zoveel problemen bij het in de praktijk brengen ervan? Vragen als deze en nog veel meer worden beantwoord in het onlangs gepubliceerde onderzoek van Lianne Reijmerink, studente aan de Universiteit van Utrecht. Middels een uitgebreid literatuuronderzoek en diverse interviews met professionals onderzoekt zij wat de problemen zijn bij het vinden van jongeren die willen deelnemen aan jongerenparticipatieprojecten.

Download onderzoek