Bedacht in de nacht

projecten

De Stichting Jongerenparticipatie bevordert de jongerenparticipatie. Ervaringen (concrete projecten) zijn nodig om de participerende jongeren op een hoger plan te krijgen.

BEDACHT IN DE NACHT

In Bedacht in de nacht van 5 op 6 November bedenken 100 reeds actieve, participerende jongeren – onder professionele begeleiding – 10 unieke concepten. Met deze concepten ondersteunen zij gemeentes, scholen, woningcorporaties, welzijnsinstellen en overige jongerenorganisatie bij het activeren van hun jongeren doelgroep om hiermee een bijdrage te leveren aan hun eigen leer-, leef- of werkomgeving. Denk hierbij aan concepten waar jongeren participeren om werkeloze jongeren om te turnen tot waardevolle vrijwilligers, hangjongeren een bijdrage laten leveren aan hun eigen wijk leerlingen aanzetten tot participatie in hun onderwijsinstelling, werkende jongeren stimuleren mee te denken in het beleid of het stemgedrag bevorderen onder jongeren.